Przedstawiciele Szkoły Głównej Mikołaja Kopernika wzięli udział w ogólnopolskiej konferencji poświęconej zagrożeniom środowiska cyfrowego dla dzieci i młodzieży, która odbyła się w dniu 13 czerwca br., w gmachu Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej.
Wydarzenie pod hasłem „Jak budować kulturę ochrony dzieci i młodzieży w środowisku mediów cyfrowych?” zgromadziło przedstawicieli świata nauki, prawa, edukacji, instytucji publicznych oraz organizacji społecznych. W debacie wzięła udział również mgr Magdalena Jagodzińska – badaczka i członkini Zespołu Doradczego ds. projektu „Suicydologia – analiza stanu wiedzy oraz kampania edukacyjna” realizowanego przez SGMK.

Organizatorem konferencji była Komisja do Spraw Dzieci i Młodzieży, Uczelnia Korczaka oraz Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego. Podczas spotkania dyskutowano o skali cyfrowych zagrożeń – w tym ekspozycji dzieci na treści pornograficzne, formach przemocy seksualnej w internecie oraz o potrzebie budowania systemowej odporności dzieci i młodzieży na szkodliwe bodźce płynące z mediów cyfrowych.

W dyskusji aktywnie uczestniczyli przedstawiciele środowiska naukowego, m.in. dr Joanna Lizut z Uczelni Korczaka oraz dr hab. Agnieszka Gryszczyńska, prof. UKSW, która zainicjowała rozmowę o karnoprawnej ochronie dzieci. Ważne głosy zabrali również m.in. prof. dr hab. Robert Cieślak, Joanna Napierała, Katarzyna Komoniewska, dr Marcin Bednarczyk, Katarzyna Staciwa i dr Konrad Ciesiołkiewicz.
Udział SGMK w konferencji to kolejny krok w zaangażowaniu w ogólnopolską debatę na rzecz bezpieczeństwa dzieci i młodzieży, także w kontekście suicydologii i przeciwdziałania kryzysom psychicznym.
Projekt „Suicydologia”, realizowany przez naszą uczelnię na zlecenie Ministra Nauki, koncentruje się na diagnozie i edukacji w zakresie problematyki samobójstw wśród dzieci i młodzieży. Udział w wydarzeniach takich jak konferencja dot. zagrożeń cyfrowych dla dzieci i młodzieży, pozwala wzmacniać międzysektorowe partnerstwa i pogłębiać refleksję nad odpowiedzialnością społeczną wobec najmłodszych. Jest też krokiem do podejmowania kolejnych realnych działań na rzecz poprawy bezpieczeństwa dzieci, nie tylko w sieci.